-->

Thursday, December 20, 2012

Alhamdulillah

Assalammualaikum && selamat pagi :)

rindu nak makan maggie laksa, anda sehat semua ?? haha!! haa..haa.. jawab tuhhh. muahaha! dah pandai berpantun dah sekarang wehh.. okei, rasanya dah 2 bulan lbeh kot blog aku terabai.. maklum lahh, bulan lepas is my final semester okei. dah tu bz buat final project . bukan senang tauu..grrr.. actually, aku nak share something lahh sikit.. saja nak share dgn korang .. haha. 





# tadaaa.. my final project . Department of ICT Portal. Politeknik Mukah Sarawak. sikit ja boleh review.. banyak2 tak boleh. hahaha. 

actually, banyak lagi aku nak tambah dlm portal nie. version 1.0 (chewahhh.haha) yg aku buat nie maseh simple and dia punya main function pun sikit lagi.kalau boleh aku nak combine semua sistem kawan kawan aku masuk dalam portal nie, for example.. sistem pendaftaran modul, sistem pelepasan kuliah, sistem pendaftaran final projek.. yg berguna untuk department giteww. hmm.. kalau lahh bolehhh.

Kenapa pilih ungu ?
-sebab warna tema Department ICT kt Poli Mukah ialah UNGU. so, mcm tu lahh.haha!

bukan senang nak buat final project untuk budak programming. bila ada error , boleh buat nangis. aku tak, kawan aku je.muahaha. bila ingt balik semua benda tu.. ketawa pun ada.haha. lagi lagi bila ada error masa nak presentation. grrr.. final projek aku, aku guna PHP . nak guna VB.Net, malas.. nak wt multimedia lagilahh malas kot.muahaha. 

tapi, berkat kesabaran dan kesungguhan aku n partner.akhirnya siap jugak.. && you know, alhamdulillah.. dapat pingat EMAS untuk final projek.. tapi sayang, bukan the best project . bukan lah nak ckp mengharapkan the best project kn..tapi.. ehh. okei lahh aku ada perasaan mcm tu. korang pun mesti nak dpt the best project kn.hehehe. akhirnya, dapat jugak aku abiskan Diploma in IT (Programming). syukur alhamdulillah.,, lepas nie nak keja, kumpul duit untuk konvo.. in sha Allah, lepas nie nk apply Degree pulak.. nak keluar dari sarawak. boring jugak asek belajar di negeri yg sama. tak gituu?

okei lah, itu saja untuk hari ini.. makin panjang pulakkk cerpen aku buat.haha!

p/s : aku rasa , part paling buat aku stress, tension, rasa nak nangis masa buat coding untuk user forget password. susahh kot. taktauu lahh bg yg proo..