-->

Tuesday, February 1, 2011

mesti kita penat kalau kapel kita...


mesti kita penat kalau kapel kita asek bwat perangai..
janji tinggal janji..lagi penat bila kita sorang jak yang berusaha untuk
menbahagiakan dia.tapi..dia ckit pun  takda perasaan berusaha  untuk menjaga
hubungan.hati memang sayang.tapi..perlu ka jd cmnie smpai bila bila??mesti penat
kan..hmm..lagi lagi bila orang yang kita sayang kurang bahagia walaupun kita dah
berusaha untuk menbahagiakan dia.memang la orang selalu berkata..dugaan orang
bercinta..biasa lh tu.tapi..bila dah kerap dugaan tu datang ngn kita..mesti penat..

tak kuat pun nak harungi dugaan becinta tu sorang sorang..lagi lagi..kapel kita. mcm
takda perasaan..banyak lagi hal lain yg perlu di fikirkan..bukan nya tiap masa nk fikir 
tentang hati dan perasaan.lagi lagi kalau dapat kapel yang bekerja.kenapa terlalu cepat
dia abaikan si cinta.entah la..nanti kalau di luah perasaan kurang puas hati.mesti gadoh lg.
tak memahami perasaan org bekerja lah..org bz lah..banyak lah alasan.smpai satu saat tu.
memang malas dh nak tau apa dia buat.dh makan ka blom.sehat kh dia skarang nie.

perasaan ego pun boleh tetiba ilang bila dah sayang nie.tapi..bila dah selalu macm nie..
memang penat ah.hati  tak la sekuat badang pun..orang becinta memang banyak dugaan
nya.tapi..kalau kita berusaha untuk mengelak kan dugaan tu..xda lah hati kita terluka. yg 
ada pun.perasaan bahagia..tak kira la..kapel kita jaoh di mata sekali pn.

jangan biakan seorang jak yg berusaha untuk menjaga sesuatu hubungan..itu 
nama nya..bukan berpacaran..so.sdarkanlah.blom terlambat untuk berubah..jangan
terlalu pentingkan diri okei.apa guna berpacaran kalau tak berusaha untuk membahagiakan
pasangan masing masing.bagus tinggalkan...dia bukanbakal ayah/ibu yang baik untuk anak 
anak kita kelak.jangan bila nasi dh jadi bubur.baru menyesal...huhuhuhu
 
so.elakkan awal.sedarkan diri awal awal.dah bekapel..kita mesti begabung..untuk
mengekalkan hubungan tu..(bukan begabung macam GOKU & BEZITA dlm DRAGON 
BALLtu okei..hehehe..)jadi..apa yg penting..kerjasama sila jaga hati & perasaan masing 
masing.jangan terlalu pentingkan diri sendiri..adat bepacaran mesti cm nie okei.




p/s:pergh!aku bwat entri nie mcm aku pulak.haish..itu dulu..sekarang..xda dh.. 
keseorangan(single) untuk satu jangka masa yg agak lama.. juga bgus untuk 
kesihatan.supaya dapat merawat hati yang luka...so..daripada berterusan..
*bagus tinggalkan walaupun dalam hati maseh ada sayang. :)*

sekadar untuk renungan bersama bah..semoga anda berbahagia.aminn.

(entri 1st FEBRUARI mcm nie pulak.adess..)

8 comments:

alia shahira said... [PLEASE REPLY COMENT]

wahhhhhhhhhhhhhh :") nice entry! hehehehe suka suka! betul betul, memang sakitlah kalau sorang je yang jage and sorang lagi amik xendah je en.

♥ solehah ♥ said... [PLEASE REPLY COMENT]

@alia shahira

huwa..tengs alia.alia sorang je sudi baca smpai habis..hmm.. :(

Mejuez said... [PLEASE REPLY COMENT]

bila bercouple...

Bergaduh jew runsing memikirkan hal yang tengah panas.

Bila putus.. rindu memanjang..

Bila teringat balik... Rasa bodoh jew..

Tapi bila dah single.. Kejap-kejap ada kejap-kejap hilang

nurul ain said... [PLEASE REPLY COMENT]

awespme !! :DD suke dengan entry nieyh :))

♥ solehah ♥ said... [PLEASE REPLY COMENT]

@Mejuez

sebab tu lh..
kalau kita pndai cari kebahagiaan untk sesuatu hubungn,.pkara cmnie xkn tejadi..grr.btol ke tak aku ckp nie mejuez??haha

♥ solehah ♥ said... [PLEASE REPLY COMENT]

@★★★ MIRUL ★★★

aik.terasa pulak..
xda pn nawaitu solehah cmtu masa bwat entri nie tw..

*saya juga penah merasa.dan ia skadar luahan rasa.ekekeke.