-->

Friday, February 18, 2011

inverter atau kabel supply power inverter rosak kott..entah la.kurang pasti lahh.aku pun fening jugak nie ha..

sapa laa yg sudi baca entri aku 6 perenggan nie.haha
AKU PUN TAK PASTI TAJUK ENTRI AKU TU BETOL KE TAK..

sekarang..aku agak kurang bersemangat ckit nak tengok lptop.
sebab..lmpu screen rosakk kot..screen tak rosak..hahahaha.
backlight lcd problem kottt..entah laa..ilmu aku tak cukup lagi
nak tau pasal smua benda nie.sebab tu aku fening2 cket..grr!
bnyak sangat kott..kot..kott..hahaha..abaikan okeh...gagagaga
(selagi ko tak fokus betol betol kat screen tu.tak nampak pun.)

so.aku dah meeting ngn ayah..hehe..sekarang aku tak nak antar
repair dulu.sebab..ada keja lagi nak siapkan.ujong bulan 2/awal bulan 3.
aku pegi becuti merehatkan minda kejap..nak betunang pastu kawen.ahaha.
tepaksa laa buat semntara waktu nie.aku smbg pegi lcd pc kt lua jap
.huhuhu.kesiann!masa aku becuti laa nak antar repair lptp nie ha..grr...

aku xtau berapa kos nk repair benda nie.tapi..dlm kepala hotak aku nie.
nk mintak tolong geng technician kt company aku kejaa dulu..haha.. :)
kalau jumpa bos.boleh diskaun ckit kot..ekekeke..mintak mintak laaa dia bagi.

"inverter cfl LCD yang rosak atau lampu cfl yang dah burn??"
oh!aku makin fening..ccfl ke cfl?grrr...aku tak faham la msg dia
send nie..huwaa..risiko amat tinggi..nyawa screen laptop mungkin 
melayang dan terbang ke awann...

salah kan technician yg repair kalau lepas dia tuka backlight lcd..
screen trus hancuss & rosaakkk...sila berhati hati.bukan senang weyh
nak tuka tu..malang tak bebau kan..screen crack/patah/bekecaii..
nanti beratuss pulak duit aku kluar nak byr screen pulak.

agak agak.berapa ongkos nak tuka backlight tu smua yep??
aku dah buntu mengalah kan UBUNTU sekarang nie.
nasib baekk pakai linuxmint.grr..

KESIMPULAN :
 inverter atau kabel supply power inverter rosak kott..entah la.

14 comments:

Yann Mazian said... [PLEASE REPLY COMENT]

oo tedah lappy nya. mudahan cepat bait. hehe. :)

sarah mohamad said... [PLEASE REPLY COMENT]

atau lappy tu mintak solehah beli baru kot . teeeheee . lappy nak manja2 gitu dengan solehah .

Cik Ezy said... [PLEASE REPLY COMENT]

arap laptop solehah cpt sembuh..
hee
=)

♥ solehah ♥ said... [PLEASE REPLY COMENT]

@Yann Mazian

ngek bah lptp tk kak yann..
malas kmk mok jaga nya gik.haha

♥ solehah ♥ said... [PLEASE REPLY COMENT]

@sarah mohamad

huwaa..xde duit ah nk beli baru sys..hehe :)

♥ solehah ♥ said... [PLEASE REPLY COMENT]

@Cik Ezy

hmm.arap2 cepat sembuh je lah yep cik ezy..hehe..mcm nadi kehidupan pulak dh..agaga

ztie said... [PLEASE REPLY COMENT]

linuxmint ya apa? huhu lagik bodo mek keja ya haha

♥ solehah ♥ said... [PLEASE REPLY COMENT]

@ztie

hehe..linux minta ya beradik ngn ubuntu :)os juak...

HAFIZAM said... [PLEASE REPLY COMENT]

Hai.Kalau boleh cerita skit problem LCD laptop.Lcd laptop tu kalu suluh dengan torchlight ada nampak bayang pixel warna tulisan tau gambar tak atau Lcd blankscreen tak keluar apa-apa gambar.Sebaiknya nak testing LCD rosak macamni kena ada LCD spare test.Tapi kalau betul inverter rosak kalau tukar baru rm250 kalau 2nd murah skit dalam rm180 termasuk waranty (harga kedai kat KL) nak murah lagi boleh, kena cari sendiri la .Kalau ada gambar boleh la email saya.ok

♥ solehah ♥ said... [PLEASE REPLY COMENT]

@HAFIZAM

yeahh.dtg pun..hehe :)
btw.nnti email okeh..

HAFIZAM said... [PLEASE REPLY COMENT]

Kalau tengok pada gambar laptop model Compaq CQ40.Biasanya yang selalu rosak LCD gelapm tapi ada gambar ialah inverter tu.Kalau Cfl lampu backlight rosak dia berkelip kelip macam lampu kalimantang kat rumah biasa pakai.Cuba survey kat sarawak harga inverter tu.Tapi kalu nak confirm betul inverter rosak kena test guna lcd tester.ok.Selamat mencuba.

♥ solehah ♥ said... [PLEASE REPLY COMENT]

@HAFIZAM

agk2 problem inverter kot.
sebab x bekelip2 pn..
gelap jak.. :)

kot2 ujong bulan g kl.boleh laa anta ngn awk kn..hee :)

eira said... [PLEASE REPLY COMENT]

ni laptop model CQ20 ke?
same la mslah kita..
awk da baiki ke?
brape kos die?

♥ solehah ♥ said... [PLEASE REPLY COMENT]

@eira

x repair lg..
hujg buln repair.hehe..
tp..awk tgok kos yg hafizam bgtau kt ats tu.. :)