-->

Tuesday, January 18, 2011

LATIHAN INDUSTRI : dalam kenangan :)

angin angin sepoi sepoi bahasa telah masuk dan berjaya membolosi tingkap biliku..
"yeahh!bolos sudahh dinding itu..."terdengar suara angin angin besorak keriangan.
aku.."grr..malas aahh nk layan angin angin sepoil bahasa nie."..aku truskan
menaip entri..sekadar untuk mengenang kenangan latihan industri dulu..teringat
pulak..sebab..hari nie.hari pertama memo hazel prektikel kot..tadi aku bekomen2 
di belog beliau..hehe..ha.apa lagi..teringat pulak aku dulu..july 2009..masa tu laa.

pada masa dahulu..julai 2009..hehehehe,.aku perktikel kat FIRST WORLDWIDE 
COMPUTER CENTER ,SIBU SARAWAK.. ohh.aku tak sangka.mcm mana aku
boleh terjerumus ke dunia technician nie.hanya bebekalkan ilmu dari poli untuk sem 1
dan sem 2 sahaja aku prektikel kat situ.1st day..MEMANG PENAT SANGAT!
technician pulak.semua lelaki..aku perempuan..& yg pasti.dorang semua cina.
1st day..aku dah pegi wt service kat satu company lain.cyes.muka aku memang blur..
tak penah buat kan..petang hari pertama prektikel..aku & sorang lagi technician 
lambat balik ofis..huwahuwa..sangat penat..*sebab aku x penah keja sblom nie.
malam.lepas makan..aku baring kt bilik.sakit badan sambil nangis..korg 
faham tak perasaan aku??


dalam mggu pertama tu..keja first aku dapat.bwat PC & PRINTER PREVENTIVE
MAINTENANCE di MAKHAMAH SIBU.*begitulah tajuk report dalam buku log
aku..hahaha,..dah la besar jugak makhamah tu,cyes,aku & sorang lagi technician.
3 hari berturut2 pegi makhamah sibu..banyak gilerr pc woo.mula mula..kekok lh jugak.
yala..aku kan perempuan.. sampai ada sorang staf kat situ "eh.technician jugak??"
aku pn.angguk angguk..takda geleng geleng.hahaha..bos??haa..nak cita pasal bos pulak.

ekcely.bos company tu.sepasang suami isteri yg bahagia.. Mr.Anthony & Mdm Jenny.
hoho..alhamdulillah..dorang memang baek sangattt..tapi..Mr.Anthony..x pandai sangt 
speaking malay.. asek speaking english je laa dlm ofis.huwaa..*aku pn.yg broken english nie,
selalu mengelak nk ckp ngn beliau..hohoho ..sampai hari nie.aku rindu ngn dorang kat
company tu.wlaupun enam bulan keja sama sama..banyak ilmu yg aku dapat dari ctu..
dari seorang yang kurang tahu organ dalaman komputer..dan sekarang..boleh laa ckit2..

PC FAIR.ha.yang nie.masa prektikel..dua kali aku join..penat..tapi bes..jumpa rmai org.
1st..Mdm Jenny letak aku bahagian hard disk..mula2..malu jugak..xpndai nak xplen kan..
lama lama pastu..okei.dengan konfiden aku ckp ngn customer.hohoho.kali ke 2 pulak.
aku di tukar ke bahagian notebook.aku jaga LENOVO woo.cyes.orang blom tau sangat
brand LENOVO masa tu..smua asek tnya.."brand apa nie?"..aku dgn muka yang sabar,
terangkan kat dorang..huwahuwa..dah abis PC FAIR.akupulak..selalu pegi bwat
PC & PRINTER PREVENTIVEMAINTENANCE.. xkira la..memg bank kat sibu tu
knal muka aku nie kot.haha..yala..susah wo nk jmpa muka perempuan bwat keja tu.haha.
aku dapat duit extra dari PC FAIR.hahaha.ada elaun lebih gitu..memang kaya laa masa tu.

malu??ahh..aku memang kurang malu.hehehe.tapi..bes laa..sebab slalu takda kat ofis.
asek jalan jalan. ha.jumpa pulak technician yang satu kepala..nama dia Ahta.budak cina,.
2tahun tua dari aku,.yeahh!dia memang superbb!aku suka..buat keja pn jimat cermat.
dia lah sifu aku..dia lh kawan aku.smpai sekarang..kalau ada yg problem pasl pc/nb aku 
xtau..aku memang tnya kat dia.hohoho.sekian saja sesi KLMJ petang ini yep..hee :)


*KLMJ=kenangan lama mengusek jiwa...


entah sapa yg sudi baca entri aku yg 6 perenggan nie.haha..

0 comments: