-->

Monday, November 29, 2010

SAYA SAYANG LAPTOP SAYA :)



AL KISAHHHH......
(ntah sapa laa yg sudi baca esei aku neh.hehe)

pada suatu petang,kira2 jam 7 gtu lorh..aku,adik & mak pergi ke pasar untuk membeli brg dan meninggalkan adikku c shamsiah beseorangan di rumah disebabkan ayah tidak membawa kunci rumah semasa pergi memancing tadi pagi.Setelah selesai membeli barang,kami segera berangkat pulang disebabkan perut pun dah lapar mw mkn.Setibanya di rumah,baru selangkah aku di depan pintu..KEDEBUMMMM!!bunyi sumtink yg jatuh dr dalam rumah.Aku pun bwat cm biasa jak.Aku tgok adik ku c shamsiah sedang membetulkan posisi laptop kesayangan ku.ohh!!laptop ku yg jatuhh tadi rupanya..watdeee laa.!!aishh!!alahai..small da mater kowt.aku pun trus pergi ke dapor & membawa prut yg lpar..Mak & aku trus memasak dan bersedia untuk makn2.Fuhh.memg beselera sungguh saya makan mlm nehh.Alhamdulillah.kenyang dh hbis mkn.Aku cepat2 pegi depan lptop."eh.eh..napa gelap jak screen laptop ne.tp on laa...eh2.napa??napa??"aku pn trus laa cbut betri dr bdn laptop.ps2 on blik ..tapi..maseh gak gelap screen laptop.."omg.rosak laptop saya...eeee."..aku pn trus ambik lptop + charger msuk bilik.mak & bpak diam jk tgok.blurr..smpai blik.aku try2 blik nk on lptop.dpt memg la dpt sygg.tapi..gelap jak screen..bnyk kali aku try..nahhh.naluri ku berkata.. "knpem rosak.dhla header cik alia blom design.huaaaa...nmpaknya..xbleyh la aku bukak blog salu sgt..lptp dh rosakk.."tanpa disedarii,.air mata ku jatuh berlinangan..dn smkin deras air mataku berlinang..arghhh.aku nangis kuat2..biar satu rumah dgr..ps2 aku bgn ngn mata yg menangis & letak lptop ats meja luar.nk surh adek aku betanggungjawab la tuhh..huhhh!aku dh pk dh,bpa ratus nk repair screen lptp tuhh.aishhh.bingongg saya.ps2 aku masuk bilik balik..truskan perjuangan ku untuk menangisi nasib laptop saya etuu..erghh!tepon bunyii..eh2.cm ringtone c elmy jak tuhh..(anything i'm not by lenka.)alahai..tyme aku menangis la pulak bf aku kol..angkat tak.angkat takk..last2 aku angkt..sora aku pn x kuar nk ckp elo!elo.huaa..elmy tnya"npa nehh??napa nangis??"..aku pn jwb"lptp syg rosak bhaa..adek pnya pasl la tuhh.."eh2..siap ktawa pulak c elmy neh..dya ckp"alaaa..tue pn nanges..nnti kta beli yg bru k..kta beli 2..hehe"waaa..mcm aku ne bdak2 nk mkn eskrim jk dya wt cmtuhh.aduuiii...elmy sruh aku jgn nanges lg..aku nanges gak,,sapa x sdeyh woo laptop kesayangan rosak??sapa x sdeyh??bgtau aku??*emo la pulak.wahaha...erk!apsal off tepon plak elmy ne..oo..line x okei .hehe..skg..aku dh okei ckit.elmy ckp dya nk pegi mndi..bh,.pegilaa mandi..aku pn tggu dya abis mndi..pa lg,.smntara menunggu elmy abis mndi..aku pn smbung balik dh episod tangis menangis td..huaa..aku memg xdpt trima klau lptop aku rosak.tok!tok!tok!!eh2.ada org ktuk pintu pulak..aku pn cept2 bgn dr katel..hmm.bpak rupanya..dya mintak charger lptp..nk tgok2..(bpak aku ne bleyh thn bab repair2 pc & lptp neh..hehe).aku memg ingt dh nk merajok ngn adek aku c shamsiah 2,,.esok xmw ckp dh ngn dya..ps2..30 minit kemudian..tok!tok!tok!aishhh.spa pulak kali nehh..laa .adek aku c putri rupanya.."kak...kak..bpak panggil.."ohh.bpak aku pnggil...aku pn lap2 aer mata yg x berenti2 kuar...
pegi la kt luar..eh2.lptop aku dh okei laaaa!!!wahhhhh!!aku rasa nk menjerit jak tw...tapi..xkn la muka sdeyh2 nk hepi kuwt...aku pun cover jak laa perasaan hepi aku tuhh.wat muka cyes jak dpan dorg.marah la ne knon.haha..pstu..aku ambik lptop aku tuhh..bpak aku ckp.. "cmana laptop ko x gelap jak screen.betri dh lowbet..thp kritikall..."hahahahahaha..aku gelak dlm hati jk laa.wakakakaka..perghhh!aku ne.memg cept nebes la tw..ishh.xbaek sungguh perangai tuhh solehah..hehe..msuk jk blik.ambik brodbend..huaa.trus on9..pstu wat header untuk cik alia..ngeee..alhamdulillah..dpt gak aku tdo ngn lptop mlm neh..hehe..


SEKIAN TERIMA KASEH.  :)


sorry.bahasa kurang betol.ngee.ehehe .1st tyme bwat esei nehh..dlu salu wt tyme pom 5 jak.ngee.


9 comments:

♥ ohh solehah ♥ said... [PLEASE REPLY COMENT]

aduhh..
nebes plak dya wt prngai manja2 gtu..hehe :)
nsib bek x rosak btol2.ngee

alia shahira said... [PLEASE REPLY COMENT]

HAHAHAHAHA aduhai cepad sangad la awak nangis solehah. tapi huhu cuak gak if terjatuh lagi, jage elok2 laptopp tue kay sayang? <3

♥ ohh solehah ♥ said... [PLEASE REPLY COMENT]

alia :

huaa...spa x cuakk lptp dh gelap je screen.hahaha.. :)
dh la lptp kesayangan.ngee..

farah shafinaz said... [PLEASE REPLY COMENT]

ciannya jgk cerita kaw nie....nasib laptop x apa2x..... kalu x aku pun ngs jgk taw.......hahahahhahahaha :)
apa2x pun jg laptop tu bgs2.....

erahmirah said... [PLEASE REPLY COMENT]

hahaha.. x gak rusak atg gak.. cis.. bikin saspen

♥ ohh solehah ♥ said... [PLEASE REPLY COMENT]

farah :

etuulaa.aku memg serik dh neh..
dlu rosk hardisk..
ps2 smalm..ingt rosk screen..
aduii..memg sdeyh laa klu btl rosak.
ehehehe..

mirah :

haha.klau anda saspen.
saya lagi lh saspen woo.. :)

wasabi onee-san said... [PLEASE REPLY COMENT]

hahaha.. polah suspen jak sia...
nsb baik ok gk laptop ya..

♥ ohh solehah ♥ said... [PLEASE REPLY COMENT]

wasabi :

yerr.nang saspen cita mek oh..hehe :)
yalh tek.nsib lptop ya x kronik.haha